Szalik reklamowy nie jest wyrobem jednorodnym. Nie istnieje jeden rodzaj, jeden szablon, jedna technika wykonania czy jeden wygląd. Ze względu na materiał, z którego powstają szaliki, można je podzielić na wełniane i poliestrowe.

Wełniane to szaliki wykonane z poliakrylu, przędzy akrylowej. Do wyboru mamy kilkanaście kolorów włóczki, ale zastosować możemy jednocześnie pięć, w porywach sześć z nich. Takie szaliki dzielimy – wedle technologii produkcji – na tkane oraz dziane. Szaliki tkane powstają na nowoczesnym krośnie komputerowym, a dziane w profesjonalnej dziewiarni na wyspecjalizowanej do tego maszynie.

Szale z poliestru łączy materiał wykonania, ale różni rodzaj tego materiału. Inne są cienkie szaliczki włókna poliestrowego, a inne grubsze szale polarowe. Tak, polar to również poliester. Pierwsze z szali poliestrowych zalecamy na gorące lato oraz oficjalne okazje (szale-szarfy ładnie pasują do marynarek dla zarządu klubu czy firmy), drugie mogą być pełnoprawnymi szalikami zimowymi.